Laskutus ja E-lasku

Voit vastaanottaa sähkö-, kaukolämpö- ja vesilaskusi suoraan verkkopankkiisi e-laskuna. E-lasku on vaivaton ja turvallinen vaihtoehto paperilaskulle.

Voit vastaanottaa sähkö-, kaukolämpö- ja vesilaskusi suoraan verkkopankkiisi e-laskuna. E-lasku on vaivaton ja turvallinen vaihtoehto paperilaskulle.

E-laskusopimuksen voit tehdä verkkopankissasi. Tunnistetiedoksi tarvitset vain laskustasi laskutussopimusnumeron.

Kun sopimuksesi välittyy pankista meille, lähetetämme laskut jatkossa suoraan verkkopankkiisi. Sinun tarvitsee vain tarkistaa lasku ja hyväksyä maksu veloitettavaksi tililtäsi. Helppoa ja vaivatonta!

Laskutusjaksot

Sähkö
Sähkön laskutusjakso on asiakkaan kulutuksesta riippuen yksi tai kaksi kuukautta.

Kaukolämpö
Kaukolämmön laskutusjakso on kuukausi. Mittarit luetaan etänä automaattisella mittarinlukujärjestelmällä.

Vesi
Vesi ja jätevesi laskutetaan kerran kuukaudessa tai kahden kuukauden välein.

Seuranta

Energia Online -verkkopalvelussamme voit mm. tarkastella sähkölaskuja ja -sopimuksiasi sekä seurata sähkönkulutustietojasi.

Jos et löydä kaipaamaasi tietoa verkosta, vastamme mielellämme tiedusteluusi asiakaspalvelunumerossamme 020 632 3800.

Maksuneuvonnassa kumppanimme on Ropo Suomi Oy

Ropon maksuneuvonta auttaa maksamiseen ja myöhästyneisiin maksuihin liittyvissä asioissa. Nopeimmin hoidat asiasi kuntoon My Ropo-palvelussa, jossa voit tarkistaa laskusi tilanteen ja maksaa laskun, siirtää eräpäivää tai tehdä laskulle maksusuunnitelman. Voit myös ilmoittaa tilinumerosi liikamaksun palautusta varten tai valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan asioita puolestasi. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla.

Henkilökohtaista palvelua ja maksuneuvontaa saat My Ropo-palvelussa https://www.myropo.fi/, chatissa ja puhelimitse 09 2315 0448.

Riitojenratkaisumenettelyt

Kotitalousasiakkaiden osalta tietoa laskutukseen liittyvistä riitojenratkaisumenettelyistä antaa KKV:n Kuluttajaneuvonta.

Muiden kuin kotitalousasiakkaiden osalta keskitettynä palvelupisteenä toimii Energiavirasto. Energiavirastolle ei kuitenkaan kuulu riita-asioiden sovittelu vaan yleisneuvonnan antaminen.

Energiayhtiöiden ja muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden riita-asioissa auttaa Energiamarkkinariitalautakunta, mikäli asian sovittelu ei onnistu sopimusosapuolien välillä.